Denna kritik vänder sig enbart till töserna

Men alltså seriöst? Hur i satan orkar folk med reor? Jag förstår ingenting. Skulle någon kunna vara så vänlig att vägleda mig genom reornas värld?

Det har precis varit julafton. Vilket innebär att de flesta jagat presenter som huliganer de tre veckorna innan julafton. De har pyntats, lagats mat för att sedan ätas upp på mindre en timme. Och nu! Nu ska folk shoppa, igen! Jag har aldrig varit ett big fan av reor, jag tycker det är för mycket puffandes och skrikandes överallt. Ingenting är organiserat. Det kanske är det rea står för nuförtiden eller? Och seriöst, vem använder allt, ursäkta mig, skit som de kränger på en. Folk verkar ju tycka allt är snyggt bara för att det är rea, sinnesjukt säger jag. Och den mängd människor som rör sig ute på stan samtidigt är ju kopiös! På riktigt, det är som en vägg av folk när man vandrar hamngatan och ner. Jag blir rädd, därför trycker jag mig som en snigel längs kanten och försöker göra mig så liten som möjligt för att ej synas. Därför ger jag bort en tröja jag står och håller i för att nån gammal dam med en vissen mössa står och blänger ilsket på mig. Och därför kommer jag hem med tomma kassar och ett helt raserat humör.

Så idag mina kära, då ska jag på stan och kolla rean! Therese ska köpa en porrig nyårsoutfit så jag måste finnas där för henne som moraliskt stöd. Hoppas hoppas att jag hittar någon snygg tröja som sitter helt fel och egentligen ÄR ful för 149:- som jag sedan kan hänga in i garderoben och glömma på mindre en kvart. Samvete..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback