Hårda bud

Nu har det blivit problem i fabriken igen. En prakitk ska ju vara givande och väldigt kul, oftast (?). Man ska inte känna sig utnyttjad. Så är nog problemet med min praktik. En viss person har en förmåga att försöka sätta sig över en och den särskilda personen råkar vara min "chef" och detta är vidrigt. Ytterst vidrigt. Och den hårda biten är ju att jag inte klarar av när någon försöker bossa över en, speciellt inte på ett dumdrygt sätt. Men nu så har kanske räddningen kommit för mig. Möte på onsdag med en kvinna från en pr- byrå, och jag har en känsla av att detta kan bli riktigt nice. Förhoppningsvis gillar de mig och gör min oro lättare genom att ta emot mig. 

Med lyckan kommer dock nästa problem; ovan som jag är med arbetslivet så känns det rätt tufft att lämna av beskedet att jag inte vill vara kvar på min nuvarande praktik. Men sånt får man ta även fast det är jobbigt right? Kan ju trots allt inte bli sämre än vad det är nu, och 13 veckor är en helvetes lång tid.. Låt tiden gå smärtfritt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback