Jul jul strålande jul?

            

Julafton är förbi! Det gick smärtfritt och ruskigt hastigt. Julen firades först hos faster med familj + farmor vilket var lite ovanligt då vi brukar fira med moster. Men det var i varje fall väldigt trevligt; jättegod mat och fina paket. Jag gillar att umgås med släkten men ibland kan det vara lite för segt, och då är det ju underbart att man kan dra en vit lögn och kila upp en trappa till hem kära hem! Resterande afton spenderades med min familj uppe hos oss med ännu mer god mat och ett antal fler klappar. Det känns alltid lika tomt efter julafton, gatorna är helt öde, affärerna är stängda och många vänner är bortresta. Men det är väl så det ska vara?

På juldagen bar det i alla fall av till moster där vi åt och drack gott och pratade om det gamla vanliga: gamla släktfejder, vem/ vilka som ej hade skickat julkort och liknande världsproblem. Jag höll hårt i min 15- åriga kusin, den enda vettiga att tala med. Även där drog Lina en liten vit lögn och for hem tidigare, kalla mig ond men ibland måste man tänka på sig själv. Nu var den redovisningen komplett och nu ser jag fram emot nyårsafton och den årliga middagen hemma hos oss. Det kommer nog bli ytterst trevligt trots att jag är utan planer. Räddningen blir väl några pavor champagne och trevligt sällskap, så Clara och Terron, ni har gigantisk press på er!

      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback