Makskifte eller bara idioti?

Ni vet det, det gör ni. Qarro, Clara, Erik, Therese, Mor och Far. Njutbar var utan tvekan det bästa sitta-och-ta-en-drink- stället. Restaurangen hade allt, den ljuvligaste ceasarsalladen som någonsin kommer vila i min mun, den absolut godaste och fräschaste laxen och den vidrigt goda sex on the beachen. Det låg ju heller inte till Njutbars nackdel att stället låg 5 min från Linas port, nej nej.

Men nu ni! Nu har Njutbar helt utan förvarning stängt, helt och hållet, fullständigt och totalt. Kaoset är igång och katastrofen lurar runt hörnet. Inte nog med att det har stängt, det ska öppnas ett nytt ställe, "taste of texas." Jag säger bara varför och nej! Rörstrandsgatan är inte en gata med hamburgerestauranger, det är det inte. Jag kan redan nu känna den vidriga doften som kommer sippra ut från forna Njutbar och ta sig in genom mitt fönster för att förstöra alla minnen jag någonsin kunnat lagra. Om denna s.k restaurang skulle hålla måttet kommer jag aldrig någonsin sätta min fot där, bojkotten ska bli ytterst synlig.

Och ja, jag vet att Rörstrandsgatan kryllar av bra restauranger men ingen håller riktigt måttet för mina krav. Så tjejer, jag skriver listan på "krav", ni tar på er era bästa promenadskor och så ger vi oss ut i innerstadsdjungeln för att leta reda på ett nytt ställe där sex on the beachen kanske inte riktigt smakar lika bra, men känslan av välmående infinner sig.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback