Nyårsfrossa

Klockan tickar, så var det snart nyår. Jag brukar alltid ha en hel del förväntningar, men inte denna kväll tror jag. Självfallet kommer jag se till att ha trevligt, men å andra sidan har jag nästan alltid det! Kvällen börjar med en traditionell bjudning hemma hos oss med god mat och dryck. Så jag har i varje fall en början på kvällen, jag ska umgås med Therese och Clara om hon kommer på middagen, det kan nog bli riktigt kul. Krogen känns väldigt fel en kväll som denna så jag får leta reda på lite hemmafester. Min tröst är i alla fall att jag får vara med min lilla toalle Therese, sista året blev ju som det blev, right darling? Kläderna är ju planerade redan långt innan: Det blir ett par stövletter, svarta med en liten svag guldkant och en klänning a' la Stromb. ack, svart med vita sidenband runt och svarta leggings under detta. Kuvertväskan får hänga med detta år igen, en guldig sak och håret blir galet, bara galet!



Det perfekta nyåret skulle vara att vara med de 10 (högst) som man verkligen bryr sig om, en god middag och mycket bubbel hemma hos mig, vid tolvslaget korkar man upp en till pava och blickar ut över Karlbergs slott och alla vackra fyrverkerier. Jag vill inte ha vrålfest, jag vill ha lagom fest med en superb stämning och härliga vänner! En till liten detalj är att det nog är första året jag firar som singel. Visst, jag är inte dödsdömd, men de senaste två åren har jag firat med Maxen så det känns lite lustigt att vara solo denna afton. Vem ska jag pussa på tolvslaget? I nödfall hånglar jag upp Terron, vare sig du vill eller inte haha! Känn dig utsatt. Nejrå, men ha detta i åtanke inför morgondagen: förr i tiden trodde man att den första minuten på det nya året förutspådde hur hela året skulle bli. Det var därför man samlade släkt och vänner för att inte vara ensam vilket skulle resultera i ett ensamt år. Jag tror jag kör på detta att jag kramar och pussar på mig själv extremt mycket samtidigt som jag sjunger som en sate och öser i mig underbar champagne. Så får vi se det som ett experiment, hur Linas år 2007 kommer att se ut.

Hoppas ni alla får ett riktigt gott nytt år och en extra puss till Erik (saknar dig) och Qarro min mård!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej min goding, ville bara önska dig ett freaking gott nytt år,som du förhoppningsdvis kmr spendera rätt mkt med mig ;)Min mobil fungerar ej,it'sfuckedforlife..men jag ringer när jag kommer hem till ljuva sthlm!

Puss på stjärten!

2006-12-31 @ 14:19:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback