Vad satan bör en hobby vara?

Alla borde ha en hobby. Har jag en hobby? Nej, jag tror inte det. Frågan kom på tal när jag stötte på några gamla vänner ute. Borde man inte ha en hobby frågade Venus, jo visst borde man det sa jag. Och sedan dess har jag tänkt så det är sjukligt. Jag hade en hobby, jag spelade fiol i mellanstadiet men slutade när det blev "töntigt", så stark var jag! Okej, hobby två, dansen har jag haft sen jag var fyra år och gick på balett. men så självklart slutade jag med det också, ungefär vid 16 års ålder. Man tröttnade på att göra samma sak om och om igen så det sket sig likaså som fiolen. Blir man ointressant när man inte har något stort intresse i livet förutom att leva och bara ha kul? Det kanske är naivt, ge mig ett svar.

Det var redogörelsen för mina intressen vid yngre ålder. Nu då? Det som intresserar mig mest nu är musik, men jag spelar ju inte själv. Hur sjukt låter det att säga? "Jo jag lyssnar ju mycket på musik, och kan en hel del, eller.. " Hobby två: Att teckan/rita/skissa/måla. Är det en hobby, vem vet. Hobby nummer tre: Att skriva såklart, det brinner jag för, men borde man inte ha en fysisk hobby? Hobby nummer fyra: Att fotografera med min "super" kamera haha. Jag har ju inte riktigt kommit igång med det ännu men kanske på god väg i alla fall! Hobby 5: Att sjunga, men jag sjunger enbart när jag är ensam. Hobby 6: Design och mode (yes vad ytligt). Hobby 6: Att vara med vänner och ha kul. Jag ska hitta på en hobby och bli intresserad av den efter nyår, jag känner mig patetisk!

1. Badminton/tennis. Riktigt kul men jobbigt att hitta någon lämplig kandidat.
2. Simning var ju kul typ 4 gånger, sen tröttnade jag. Man kanske skulle ge det ett försök till.
3. Dansen bör jag ta upp igen, jag saknar den men vet inte vad för slags genre man ska börja i.
4. Lära mig mer att spela piano, känns omöjligt men kul.

Denna lista bör fyllas på och sen ska jag välja och vraka för att sedan vältra mig i lycka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback