Del 1 i snällskolan

Jag får mer än ofta höra att jag är en ondsint jävel som bara tänker på mig själv. Vilket på många sätt är sant, så jag har satt mig själv i Snällskola. I en snällskola gör man goda gärningar, dock minst en varje dag. Jag får se hur länge jag behöver skola mig själv men jag tippar på en månad om inte mer. Denna gärning/ gärningarna ska man utföra helt utan att det gynnar en själv. Förutom att man känner sig som en bra människa då. Jag ska försöka redovisa mina snälla gärningar nedan;

Gårdagens:

1. Sa att Mor var brun och hade snygga spiror.
2. Jag reste upp en omkullvällt stor växt på gatan som tillhörde en restaurang. Jag blev sandig på köpet.

Dagens:

1. Bjöd Far på lite godis.
2. Log mycket snällt mot ett barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback