Goda gärningar och tröstshopping

Som ni har märkt har jag följt mitt schema till punkt och pricka! Det går bra nu och livet är inne i en ljuvlig uppförsbacke. Idag har jag njutit av en superb frukost och sedan rensat ut alla garderober på kläder, väskor och skor. Usch, det gör ont i mig. Efter detta övergick jag till min mors garderober och sedan min fars för att rensa ut förskräckliga kläder. Jag övertog därefter ena min mors garderob och delar av fars för att använda denna som skoförråd och väskförvaring. Jag tog klädkammaren i besittning tillslut också. Min garderob bara växer men ju mer jag skaffar mig desto mindre verkar det som att jag har att välja bland. Ruskigt, man bara vill ha och vill ha. Eller jag vill ha och vill ha, och när jag inte får det jag hade tänkt mig blir jag en grinig jävel. Fy fan för mig.

Så! För att väga upp detta beteende så har jag och min mor plockat ihop en hel drös med kläder, jackor och halsdukar som vi ska skänka till uteliggare (grovt ord?). Läste en artikel i DN som satte fart på oss alla här hemma. Hur jävla kallt måste det inte vara att vara utan jacka när det är 10 minus? Ruggigt kyligt. Så snart ska vi fara iväg och se om vi kan hjälpa till med lite kläder, det känns bra. De har mer användning för dem än vad jag har och jag hoppas man kan hjälpa någon stackare.

Dagens goda gärningar avslutades med lite härlig shopping i Vasastan hoho, samvetet jagar mig känner jag. Jag hittade en sjukt fin tröja och en läcker liten väska + present till Terron. Så jag känner mig helnöjd med dagen! Nu ska jag frisera en vidrig bror och springa till solen, därefter blir det plugg!

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback