Hälstamp, ordlära och ilska

Jag sitter hemma denna kväll och tar det rysligt lugnt, jag har skissat och oj vad jag har saknat detta. Jag blev helt upprymd ocg glad av det! Man kanske borde ta tag i det på riktigt någon gång. Jag ser fram emot imorgon då jag ska möta antingen Therese eller far i en match badminton haha, jag ska försöka vinna aningen mer set än i somras. Nu lyssnar jag på ljuvlig musik. Kära T har varit urgullig och kirrat lite album till mig. Ty all min musik har vandrat runt knuten och sagt hej då. Det var riktigt hårt att plocka bort 4000 grymma låtar. Aj så smärtsamt. Nu skuttar jag runt till the magic number- I see you, you see me (rys, rys), the kooks- she moves in her own way (överkäck) och the clash- london calling. Notera att jag har satt dessa låtar i en spellista och förmodligen lyssnat alldeles för många gånger på dem. Jag slår febrilt med fingrarna mot bordet, försöker rocka loss huvudet samtidigt som jag stampar takten med hälen och diggar skarpt. Det är som om varje liten del av kroppen vill göra en alldeles speciell rörelse, det är omöjligt att samordna dessa ryck. Jag gillar den känslan, känslan när musiken bara tar över kroppen och sinnet och man slutar byr sig om allt omkring. Tacka fan för att vi bor på högsta våningen så alla slipper se en vild lina studsa runt som en idiot med pannband. För övrigt har jag tänkt på att:

Vacker, är ett annat ord för dekorativ och urläcker. är man inte vacker är man ful, då är man med andra ord anskrämlig och nedrig. Har man lyckan att bli vacker kan man få uppleva kärlek, kärlek är svärmeri och betagenhet. Motsatsen till kärlek är hat, då kan man vara hätsk och groll. Är man hatisk kan man nog känna sig lite arg: förtörnad eller syrak. Skippar man detta med ilska är man glad, man upplevs som gladlynt och solig. Av kärlek blir man antingen korkad alltså hjärndöd eller enfaldig. Lyckas man bli klokare av allt som har med denna kärlek att göra så är man omdömesegill och välbetänkt. Det vore något..

Min mobil har bestämt sig för att ta livet av sig, IGEN. Andra gången nu på två veckor. Satan vad jag diggar min nya hobby att stå och småbråka med personalen inne på OnOff en gång varje vecka. Längtar redan till imorgon och till Lars.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback