Insida vs. utsida

Bara en liten reflektion som jag stundtals funderat över; Varför kan vi människor inte bara släppa det här tramset med att man insidan är viktigare än utsidan när det gäller första intrycket? Jag vet inte hur många gånger jag har fått ta mycket skit för att jag inte instämmer. Jag instämmer på den punkten att i längden är det kolosalt viktigt med en fin insida men snälla, man ser inte en kille för hans insida. Man blir attraherad av en vacker utsida, sen hur den ser ut har vi ju alla olika åsikter om. Man blir attraherad av det där leendet, ögonen eller kroppen. Sen är det självklart att när man väl lär känna personen och personligheten skiner igenom blir denna man tusen gånger snyggare/vackrare och sötare. Är jag ytlig så säg mig? Jag tror bara inte på det, det gör jag inte. Om någon kille någonsin gått fram till mig för att jag "kanske" har en fin insida så blir jag oerhört chockerad. Sen kan detta vändas mina vänner, det tror jag säkerligen. Man kan bara efter att ha utbytt en mening med en kille/tjej känna att man vill veta mer om denna mystiska person, man vill veta vad den tänker, mår och gör. Men aldrig att detta är tanken man tänker när man ser en porrig kille spatsera framför en, oh no!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback