Med begäran från högre makter

     

Jag har fått anonyma små lappar rörande mitt psykiska välbefinnande. Så alla vet nu en gång för alla; jag mår bra, perfekt, prima, suveränt, lysande och strålande. Strömbäck föds såhär, det bara är så men för att reda ut detta så nej, jag är inte sjuk. Möjligtvis en aningen uttråkad gällande liv, människor och händelser. Livet är en lekplats och jag ska fanimig leka!

Händelseförlopp dag 9 månad 1 år 2007:
9:00
: Skoldag= ond och glad. Lägg märke till rävögat. 13:01: Skolavslut= känner mig ensam och hittar tillslut en redig man i perfekt ålder, mogenhet är porrigt. Jag vill ha honom. Jag kallar honom Sture. 13:15= vi stiger på bussen, jag väljer de perfekta platserna och bjuder på extra benutrymme. Jag är speciell. 13:19= lyckas spänna fast mig själv av nyfikenhet, tappar handskarna under elementet, får panik och qarro vägrar hjälpa till. 15:00= köper en lampa. 16:08= äter tekakor med extremt välsmakande te, oh yeaah. 19:00= inbillar mig att jag är sugen på ett bad, badar, blir kall, fyller på med varmt vatten, tänker på att jag har det oförskämt jävla bra, går upp efter 10 min och slösar bort 600 l dricksvatten. 21:45= redo för sängen, jagar bort äckel- erik, planerar nästa dag, blir nervös inför praktiken. Ägnar en tanke åt Ivan men den slås bort efter en kort sekund. Sammanfattar allt jag har tänkt på hittils, tvingas på grund av en galen tvångstanke att gå tillbaka i mina tankar åt fel håll, alltså backa för att komma fram till det första jag tänkte på för att sedan upprepa proceduren och komma på varför jag kom in på vissa spår. Detta upprepas ca 3 gånger innan jag kan gå vidare. 22:59= Tänker på Jessica, Björn och Isabelle. Ni är en familj, är det jobbigt? Mår ni bra? Jag ska besöka er snart, men jag är rädd för små barn. Hur gör man med dom? Är de som hundar och märker av ens rädsla och biter en?
Resten av natten låg jag sömnlös på grund av stormen då jag trodde att fönsterna skulle blåsa in, jag var HELT övertygad om att snart få en stor gren genom magen. Therese messar och meddelar att två flaggstångar minsann gått av som tändstickor utanför gondolen, haha. Hon har bra utsikt hon, ja det har hon. 02:40= vaknar av en massiv hostattack, funderar på att gå upp och äta då jag har drabbats av en extrem hunger, lägger ner tanken och somnar om. 04:23= Undrar om jag kan ringa någon som är villig att följa med mig på en morgonpromenad, tänker att jag bör lägga ner tanken, bläddrar igenom min telefonbok men finner ingen, jag inser att jag ej finner för att jag inte har någon. En slående ilska träffar mig och jag somnar om. 07:15= jag vaknar, arg. Jag är mycket arg denna morgon. Sedan tänker jag på en vän som har gått upp ännu tidigare denna morgon, han berättade att han avnjöt morgonarna med en mysig frukost och gott te framför nyheterna på televisionen. Jag avnjuter senare då min kopp kaffe och frukost på ett extra bra sätt. Det slår mig att livet är rätt bra, jag fick sova en timme länge än den saten och detta gör mig kopiöst lycklig. 08:40= beger mig till "jobbet" där man inte får betalt. Det känns vedervärdigt, försöker njuta av lite guns and roses på vägen men det slutar med att jag lyssnar på en indier talandes i mobil hela vägen. Fan vad kul språk, det liksom nästan låter som curry! Häftigt, men drygt en morgon. 09:00 Framme, jobbar, sliter och arbetar. 12:03= möter slynan, det gör mig glad, jag är trött vi detta laget. Vi hamnar på Mc. Donald´s där jag äter cheeseburgare och morötter. Morötterna är halvbruna, detta äcklar mig och jag straffar restaurangen med att inte ta bort brickan. Jag känner mig som en gangster jag jag skrider ut ur dörren. Köper Dolce & Gabbana mobilen med qarro, sexig är den nog. Yes. Dagen fortskrider.. 17:30= väl hemma får jag en suverän middag och jag har kramkalas med mor. Hon är söt denna dag. Far är allmänt tyst men låtsas bry sig och mitt tugg och nya skor. 19:57= när jag sitter här i skrivande stund kommer jag på att jag alltid skriver för mycket, vem orkar läsa? Gör ni verkligen det? Jag kommer på att min klädsel är utsökt; vit t- shirt, rosa (!?) mysbyxor, gråa strumpor med insekter på (vafan?) och svarta spetsiga lackpumps. Det låter sinnesjukt och jag orkar inte ens förklara varför jag ser ut på detta vis denna afton. Tillägg: Jag har fruktansvärt äckligt smutsigt hår också fyllt med vax och hårspray. Så. Jag är ett hett kreatur. 

Imorn ska vi ha en bra dag, flurpen* och jag.  

*Intertn om Linas frisyr. I luggen sitter en virvel, från virveln sticker det upp lite små korta hårstrån som vägrar ge sig när det är krig. Hårspray biter ej. Flurp är alltså ett annat ord för virvel. Lina har nu accepterat detta och det är allmänt känt bland vänner att flurpen och Lina kilar stadigt. Har ni tur kan ni få uppleva oss.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja sjukt nog så orkar vi läsa din otroligt långa sjuka inlägg. Eller jag kanske bara har tiden och är extremt uttråkad när Isabelle sover. Fast nej det är otroligt lugnt och skönt när hon sover och då njuter jag så jag kan inte vara uttråkad...eller..?

2007-01-11 @ 19:44:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback