Musik

Dagen har varit en ljuv plåga, vill jag påstå. Ljuv av den anledningen att jag har varit glad, utvilad och lugn. Jag har lyckats få en mer positiv känsla över det här med praktik. Sen kom ett ytterst glädjande besked! Dum- Lina trodde att praktiken skulle sluta vecka 13, men ack så fel jag hade; jag slutar redan vecka 10. Helt ruskigt underbart! Och jag trivs, det enda lilla jag skulle vilja korrigera är det kreativa. Jag vill jobba mer kreativt, skapa saker eller jobba mer fritt. Kontorsarbete är och kommer aldrig att vara något som jag njuter av. Lyxen idag var att jag fick vila ögonen på en riktig heting som var och plockade ut kläder till ett reportage, tankarna yrde vilt kan man säga haha.
Plågan har varit att jag går en hel arbetsdag utan någon form av musik, jag får seriöst lite panik! Jag andas musik och har alltid ljud runt mig. Men nu är det bara tyst? Obehagligt som aldrig förr. Så jag knarkar musik riktigt hårt när jag kommer hem, då har man något att se fram emot. Jag har dock haft halva the magic numbers albumet och razorlight- in the morning i huvudet hela dagen. Jobbigt att inte få tralla ut det bara..

"And if it hurts me baby you know why, I go it alone, hurt me baby if you like, it's already gone"

"But then you dance dance dance with the woman that let's you, how's it gonna feel until I catch you?"

"Well you told med that you wanted to go, would they hurt you there maybe you know, well it feels like, it doesn't mather it never ever mathers at all"

"In the morning you know he won't remember a thing, in the morning you know it's gonna be alright"

*Notis: Finns det en enda skriven låt som inte handlar om kärlek eller sex? Antingen blir man ju helt enkelt deprimerad p.g.a utebliven kärlek eller så blir man bara störd i sin pågående kärlek.. Nu ska jag ut på jakt efter en låt som ej handlar om detta, jag återkommer senare ikväll.

"Utan musik skulle livet vara ett misstag" / Freidrich Nietzsche

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback