Taktlös?

Haha, insikt. Ett värdefullt litet ord. Jag kom till insikt idag om att jag räknar takten när jag går, utomhus såklart, helt galen är jag inte. Jag räknar i åttor som man gör i en koreografi, väldigt lustigt. Jag började skratta för mig själv när jag kom på det, en spännande grej. Beroende på vilken låt jag lyssnar på så ökar jag tempot i åttan eller sänker den. Är detta logiskt? Jag tror nog att det är det, det borde vara det. In the morning; Snabbt; en, två, tre, fyr, fem, sex, sju och ått! Seven nation army; och een, och tvåå, och tree, och fyyr, och feem, och seex, sjuu och ått! Aja, ni hajjar poängen antar jag.

Men det borde ju rent generellt se väldans kul ut, Lina skuttar fram på en gata medans benen ändrar takt varannan minut. Ungefär som att se någon på Centralbadet simma först till klassiskt lugn musik för att sedan öka på till en vild symfoni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback