Tankar om ingenting

Jag är sömnig, irriterad och tom på något skumt vis. Jag tror att detta bloggande gör mig galen, den blir bara värre och värre för varje dag. Mor och far är ute i skärgården, satan vad jag skulle velat följa med. Det var otroligt jävla svårt att komma upp imorse, jag spenderade natten med att ligga och tänka på absolut allt och alla. Jag somnade runt 5 tror jag, usch. Vaknade en timme för sent, lekte med tanken om att somna om och stanna hemma men precis när jag hade slumrat in igen så kom jag ju fram till att jag har ett samvete. Det jävla samvetet kan ställa till mycket trubbel. Jag hatar det, vi ska säga upp kontakten, samvetet och jag. Varför vara så jävla snäll och alla till lags hela tiden? Vad tjänar det till undrar jag och blir yr. Idag var en skit-samma-dag, gick upp, orkade knappt fixa mig, håret stod på ända och åt alla håll. Frukosten var bara kaotisk eftersom jag fick fixa den själv, faktiskt inte van vid just detta moment. När jag traskade Rörstrandsgatan ner sken solen och jag kände mig ändå relativt lugn trots en hel del ångest inför juridikprovet och matematikförhöret. Musik min kära löser det mesta trasslet inuti Linas huvud. Klev på bussen och funderade under färden vad jag ville egentligen, vad jag ville åstakomma och varför jag var just där jag var. Jag satt på en buss som jag har suttit på i snart två år och visste på fullaste allvar inte vart jag var påväg. Skrämmande skrämmande känsla. Det är det, jag vill något och något håller på att förändras men jag har inte klurat ut till vad riktigt ännu. Vill bara ha en förändring. Inte meningen att förvirra er men ni känner nog igen denna känsla.

Låg två timmar i min soffa och snackade med Qarro om allt detta, hon känner på samma vis men jag tror att hon mest behöver komma hem för ett tag. Jag får klara mig utan henne i helgen, det ska nog fungera. Vi drack enormt starkt kaffe, tog lite Baileys vid sidan av och lyssnade på Barbro Hörgren- Med ögon känsliga för grönt. Jösses, vad är det som komma skall? Mor föreslog att ta in på hotell för någon natt och bara byta miljö, det kanske skulle hjälpa. Nu ska jag ta ett bad (jag avskyr det) men det låter ju som en mysig grej alltför ofta, dricka ett glas vitt, släppa alla dumdryga tankar och bara slappna av. Får se om jag kommer upp imorgon haha.

De 3 absoluta sakerna jag vill göra just nu:
1. Byta vinter mot sommar och svala ljuvliga kläder.
2. Ta med mig någon speciell och resa, bara bort ett litet tag!
3. Ta en nattpromenad med kaffe och varma kläder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback