Missnöjd?

Jag är en nörd, det är jag. Även kallad dumbom, dumhuvud, klantskalle, klant, fjant, nörd, pajas, jöns, klåpare, loser, knasboll, fåne, fån, tok, idiot, knäppgök, knäppskalle. Jag tänker inte rabbla massa exempel, det är helt enkelt så. Jag är farligt nära linjen där man stämplas som en tönt på riktigt. Skulle jag inte vara den jag är så skulle jag redan ha trillat dit, denna tanke skrämmer mig. Vad är jag? Förhoppningsvis finns det rum för sådana mellanting också i samhället, annars är det kört och jag kommer att avlida som en nördig gammal nucka. Någon som är sugen på att följa med mig ner i fördärvet?

Eller är man helt enkelt bara missnöjd? Blir man aldrig helt nöjd med vad man är? Har man uppnått alla mål och alla ideal utseendemässigt, tro fan att man hittar något att klaga på. Det finns alltid något, och det kommer nog ingen ifrån helt. Har man hittat den perfekta killen (om det är möjligt) söker man upp fel och ger till slut upp, har man uppnått de bästa betygen är man inte nöjd med ett simpelt mvg och har man underbara vänner eller ett totalt fantastiskt jobb så vill man byta. Jag tror att vi tröttnar, jag är rädd för tristess; det alldagliga och tråkiga. Men såklart, någon gång så måste alla vi rastlösa själar slå oss till ro. Frågan är bara hur?

Dagen har varit stormig, det har blåst och regnat hela satans dagen. Räddningen blev en shysst weekendbag och varm choklad. Kvällen ser ut att bli totalt av, ska kika film och packa ner lite saker inför Gotland, reser på onsdag ruskigt tidigt och kommer nog inte skriva något mer i denna vansinnigt kassa blogg. Blir antagligen en hel del att blogga om efter Gotland, förhoppningsvis blir det aningens bättre än förra året! Lite bättre bilder i år också, förhoppningsvis, sålänge jag får bestämma..

   
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback