Sagan om den Arga mannen



Man hör en duns, kedjor rasslar och ett långsamt stönande uppkommer i den annars så tysta salen. Jag vänder mig om och rädslan kryper så sakteligen på. En mycket arg unga man stor och stirrar rakt in i spegeln. Jag tror att han stirrar på mig. Jag vänder mig snabbt som attans om och fortsätter med mina övningar. Vi befinner oss på gymmet, jag och Qarro. Vi har fått ett mycket lustigt objekt att iakta. Den Arga mannen. Han kommer in, han är där ofta, han är arg, han kastar vikter hit och dit. Han låter högt och bestämt när han häver sig upp på stången. Han kännetecknas av ett viktbälte som han släpar runt på. Det består av kedjor och vikter som han ofta snor från någon stackare som blir tomhänt. Han har på tok för mycket vax i frippan, ljust hår, solbränd och mycket lång. Denna man liksom springer från en maskin till en annan, alla fly hans väg när han kommer och man kan kalla honom chefen. Det är han som bestämmer skulle man nog kunna påstå. Arga mannen rör sig aldrig i flock, han är en ensamvarg. Befinner ni er på gymmet och hör rasslande kedjor, följt av höga grymtande, ungefär som en brunstig älg och sedan höga dunsar av vikter som flyger överallt i rummet. Ja då vet ni, då är det Arga mannen ni har att göra med.

Vad kan då har orsakat denna ilska? Är det en slags teknik för att peppa sig själv, eller vill han bara vara bestämd? Är han verkligen född på detta vis? Jag har givit mig själv ett uppdrag, jag ska få arga mannen att le. Det kan väl inte vara så svårt eller? Om jag överlever så lovar jag att meddela, jag börjar idag..

Kommentarer
Postat av: Jörgen

Hejsan!
Har du någon gång druckit Amé?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback