Soldyrkan

Ännu en helg förbrukad, den har varit solig och kantad av min vän alkoholen. Gör solen att man blir direktkvalificerad till alkoholist? Det är något som jag alltid har undrat. Ni vet var jag finns, trots att jag med viss ängslan har slitit mig ifrån mitt ärofyllda spel. Solen gör mig smått galen, snart kan jag finnas i en port nära dig, och jag skulle nog inte tveka. Så, idag spenderade jag dagen ensam till en början, jag cyklade (!) ner till Kalleberg, strippade av mig de vidriga jeansen och kastade ner mig i gräset. Självklart valde idiot- jag den buskigaste plätten av alla, fy fan. Spindlarna och jag har slutit fred vill jag meddela. Så jag njöt av ensamheten när en vild fullt utrustad militär springer förbi i hastig fart. Jag hinner i alla fall se att mannen ifråga är vacker och jag undrar smått för mig själv varför i helvete han inte såg mig. Jag känner nog dock att jag har varit en bra soldyrkare idag. Det har alltså varit en bra soldag, jag laddar. Denna vecka kommer knappt att vara, den kommer vara ostabil och ha inskrivna luckor för skolk och glass.

    
    




Ungefär så här glada kommer vi vara om en vecka


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback