Hej och hå, nu blev det visst jul snart?

Hur var det här då? Jo det var fint en dag som denna. Trots att någon idiot har bestämt sig för att släcka lyset redan innan tolv.. Med mörkret kommer ångest oftast, men för mig är julen en stor anledning till att inte bli nere. Julen har alltid varit en viktig grej för mig, jag är en person av traditioner. På gott och ont. Nu vid 19 års ålder vill jag fortfarande ha en strumpa i mitt rum, jag vill ha julgran och jag skriver en mycket välpaketerad önskelista. Struktur är nyckelordet. Jag vill fortfarande ha tårta på min födelsedag och blir förstörd om inte hela familjen är samlad med mig, det bör också nämnas att jag blir mycket upprörd om någon glömmer min namnsdag. Så kom ihåg det kära vänner! Men julen är ju kanske mer än presenter; det är minnen, dofter och en känsla av trygghet för mig. Sedan jag var liten har jag alltid smygit upp på morgonen och betraktat julgranen i vardagsrummet för att få en viss känsla innan man var tvungen att ta tag i verkligheten och gå till skolan. Kort och gott, när julen kommer är höstdeppigheten borta och jag blir som en glad 8- åring igen!

Om en vecka byter jag miljö totalt och börjar skolan igen, det känns vemodigt som jag nämnt tidigare. Alla härligt fejkade människor och våldsamt vidriga förstaårselever. Det finns en viss nivåskillnad mellan oss..

Ikväll ska jag boka upp hela kvällen för film med Johnny Depp, fantastiskt jävla het, oja. Så mellan 16 och midnatt vill jag inte bli störd. Och det inte gäller Albin, vart är du?

Idag hatar jag: Tangentbord, just för att de är så obehagligt smutsiga i grunden.

Nu fick du ditt jävla inlägg Terron, hoppas du överlever dagen av arbete!

Kommentarer
Postat av: Terron

Tack för det.
Och ja, jag överlevde. Det var knappt, men jag lever.

2007-11-12 @ 19:56:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback