Sluta använda mitt rum som toalett!

Nu är det verkligen höst, visste ni det? Jag är tacksam för att jag bara höll på att bli påkörd 5 gånger idag istället för de vanliga tio gångerna. Det är livsfarligt att cykla i innerstaden ju! Gör inte det, släpp det bara! Om ni inte har dödslängtan.. Jag skojar inte, det är vidrigt. Speciellt när man kör med opumpade däck med en cykel som är minst 40 år gammal, i vråltajta jeans som hindrar en från att kunna trampa normalt, med alldeles för mycket kaffe i kroppen och med en längd på 160 cm (som gör att man faktiskt inte når ner till trottoaren om man inte är fiffig som jag). Tänkt på detta, det är livsfarligt. Stockholmare är galna små filurer som inte tar någon hänsyn till en posande vild Lina på cykel. Fy och skam.

Elaka, korkade, galna trafikanter som befann sig på Rörstrandsgatan runt 14: 00 idag hamnar omedelbart på min dumlista!

Jo tack! En till grej; precis när jag hade börjat tycka om vidret till Smulan igen (efter förra incidenten) så har hon fräckheten att stiga in i mitt rum 07: 30 denna morgon och bajsa rakt på mitt ,åter igen, nytvättade golv. Jag undrar vad som är felet med hunden ocg varför hon återigen straffar mig? Jag vaknar i panik av att det faktiskt luktar avföring i mitt rum, en lukt som definitivt inte ska vara där. Chockad blir jag inte denna gången, jag stirrar på skrället till hund och går och väcker far, ty jag är ingen som torkar bajs på morgonkvisten. Så jag lämnar arbetet åt en grinig far och kryper ner i hans säng för att få sömn. Vart han tog vägen kunde jag inte bry mig mindre om haha.

Så Smulan du är åter på min Dumlista. Skärpning! Nu har vi en paus från varandra, det tror jag behövs.

Förresten undrar jag varför vi har hushållspapper som doftar kamomill? Varför har vi papper som har en inbyggd doft av kamomill? Bör jag sniffa på en sådan innan läggdags istället för att dricka vidrigt kamomillte?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback