Lina och världen

En ny dag! Jag har sovit grymt i min nybäddade kungasäng, nybäddat flaggar för trygghet. Mitt försök till att bli mer positiv lyckas tror jag, eller än sålänge i varje fall. Känner mig som världens new- age tönt som tror på magin i tankekraften. Men faktum är att jag känner mig gladare och faktiskt mindre tyngd av saker. Trots galen sömnbrist senaste veckan så är jag i ett lugnt stadium. Visst, jag kan erkänna att jag har känt mig hetare men smink och Lancômes flash bronzer är mirakelkuren för alla brister. Om man nu får erkänna att man har sådana..

Ibland kan jag komma till det skedet då jag inser att världen faktiskt inte kretsar runt mig hela tiden, det gör ont att erkänna vid det tillfället men det stämmer. Ibland hamnar jag i andra hand, vilket ogillas. Och det är då jag tar till mitt bästa vapen för att motbevisa idioterna; Jag ställer mig framför spegeln, betraktar allt från topp till tå, väger för och nackdelar på en mental lista och ni som känner mig vet hur den listan ser ut.. Spegeln är nu min vän och jag kan gå därifrån med ett gott humör och god vigör. Jag letar upp gamla bilder; jag betraktar tjejen på bilderna och blir förbluffad över hennes fotogeniska utsrålning, jag väger för och nackdelar för att sedan bli vän med fotografierna och lämna dessa med ett gott humör. jag förflyttar mig till mitt rum för att leta reda på skisser, plagg eller annat jag har producerat under mina år. Jag blir vän med dessa ting och vet med mig att jag är begåvad. Jag går till mor och uttrycker min humor; hon skrattar och jag blir vän med henne när hon säger: "Du är för rolig Lina." Jag säger: "Jag vet." Och lämnar henne. Jag återgår till mitt rum för att känna lugnet, jag tar en titt i spegeln och inser att jag inte kan hitta några fel idag heller. Jag har överbevisat alla och jag går tillbaka lugn och säker i mitt förstånd, ty världen kretsar faktiskt alltid runt mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback