Lista 1 för "Dumlistan"

Ibland är Terron briljiant. Hon är riktigt smart och liksom lyser av intelligens. Detta händer inte allt för ofta men när det händer mår vi alla bra. Vi känner oss som lärjungar som samlats runt denna varelse för att få råd i livet. Idag var en sådan dag; hon kom på den underbara idén att parallellt med Snällskolan ska jag ha en "Dumlista". En lista där jag får sympati för de onda gärningar andra personer utsätter mig för. En sådan lista ska jag nu skapa. Och nu kräver jag att ni gråter ögonen ur er för hur onda andra människor är, och inte jag för en gångs skull.

Här kommer del 1:

1. Busschaufför som ej stannade framför mig när jag viftade med kortet utan körde strävsamt fram 5 meter till "de andra". Fy!
2. Erik som vägrade dricka upp min sista mjölk.
3. En ond unge som blängde på mig så att jag var tvungen, mot min vilja att viska och gestikulera fram orden: " Din jävla mongounge!!". Då blev jag lite ledsen.
4. Smulan som inte hälsade på mig när jag kom hem, det sved i hjärtat.

Förresten vill jag seriöst flytta till orten "Pungpina", där skulle jag trivas.


Kommentarer
Postat av: Terron

Ibland har jag det inte lätt. Hur mycket smarthet klarar man av liksom?

2007-09-07 @ 23:27:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback