Snällheten skapar ondskan

Alltså förresten, förstår ni inte vad denna skola gör med mig egentligen? Jag kommer att vara en vild, ilsk liten människa med enorma ambitioner att göra onda saker när jag är klar. Denna skola sänker mig, jag har skaffat mig grava sovproblem då jag ligger och fantiserar om alla elaka kommentarer och elaka saker jag skulle ha kunnat göra under dagen. Jag fantiserar om vad jag skulle ha sagt om jag fick till expediten, jag drömmer om människor med defekter som bara önskar att jag kom dit och berättade hur allt låg till. Som en hjälp på traven. Jag har vilda fantasier om att en man med handikapp råkar titta lite för mycket över dennes sneda axel, snubbla till, tappa käppen och med den balansen och bara vackert slingra ned sig som ett vridet S nedanför mina fötter; då  tittar jag på honom, alltså jag ser boktavligt talat ner på denne man med ett förvridet leende som snart ska utbringa ett skratt och säger: "Jaha? Hej nu på en bit". Det är då jag vaknar och inser att alltihop bara var en dröm. Jag blir besviken och inser att Gud leker med mig.


Kommentarer
Postat av: Qarro

Linet, jag tror att det här med din fjantskola, den gör dig ondare, iofs, jag gillar det. Med syftet med skolan, det funkar inte. Så gör dig sjl en tjänst och inse bara att du är ond. Vissa måste vara onda för att skilja på det onda o goda. Du fick ond som egenskap, även jag. Och vi måste stå upp för det och vara stolta, att försöka övergå till de goda, är ändast ett stort svik mot oss andra, bara så du vet.
Hej en bit.

2007-09-03 @ 22:22:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback