Vad är modet med luften?

Har ni tänkt på det där med luft? Hur det liksom ändras hela tiden? Hur det doftar och hur det känns att dra ner i lungorna. Jämför den här krispiga fräscha luften som svävar runt nu jämfört med torr kvalmig luft en het sommardag. Vad känns bäst egentligen? Hösten kanske inte är så farlig som det sägs. Jag är nog positivt inställd den här hösten, har redan hittat jacka och skor så den jobbiga delen är fixad. Men det är under den här tiden jag längtar som mest till skärgården, att gå en kall höstpromenad, dricka kaffe på terassen med tjocka tröjor, sitta nere på bryggan helt ensam, lyssna på tystanden hur konstigt det än låter och bara känna doften; doften av träd, löv och vatten, det är rätt svårt att få den känslan i asfaltsdjungeln. Eller som när man var som gladast när man var liten knodd: Att få hoppa i löv och liksom bara kasta omkring dom överallt, eller samla löv och pressa för att sedan vara superstolt när man fär hem dessa tramsiga saker.

Nog om detta, ikväll blir en lugn kväll med godis, Terron och Idol. Den som stör mig dör! Och det menar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback