Julepepp

Idag ska jag ut och åka bil. Att åka bil är en värdslig sak säger min kära vän. Ytterst nödvändig tycker jag. Terapi i en bil, det kan behövas för somliga. Igår tvångsklädde jag granen, sög in vartenda litet barr, toppade med glögg och smetig ischoklad som jag åt tills jag ville spy. Mor matade in Tommy Körbergs julskiva och så stod vi där och kastade på tomtar och julgranskulor lite på måfå, vi lät Tommy sjunga in i våra sura svenska själar, sjöng med både första och andrastämmor samtidigt och gjorde narr av självaste julafton på självaste fjärde advent. Jag gillar min mamma. Hon klär sig i rött när det börjar närma sig jul, hon frågar om önskelistor fast hon oftast vet precis vad man vill ha, hon skriver långa listor med vad som ska handlas, vad som ska bjudas på och vad som ska spelas, hon gör världens ljuvligaste julmat, tänder ljus och pyntar även fast ingen av männen egentligen bryr sig. Det gillar jag.

Nej, de sista klapparna ska inhandlas, eller de första och sen jävlar ska det packas in och kastas under granfan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback