Skev

Jag är en lögnare, en hycklare. Jag tänker visst hela jävla tiden, på allt och inget. Jag överanalyserar varenda lilla detalj som rör mig och mitt liv. Jag gräver efter en sanning, smutsar ner mig med ologiska värderingar och dränker mina sanna tankar i vin. Jag söker efter någon slags logik i allt vansinne, någon slags grund till varför saker är på ett visst sätt, varför det har blivit som det har blivit och vad som är rätt och fel. Jag skulle vilja kalla det känslomässigt felkopplad, skev. Smärta är njutning, det som är sorgligt blir roligt, tragik blir komik, skratt omvänds till gråt som omvänds till skratt och långa helkvällar med nöjen och vansinne. Ilska blir glädje, det logiska blir ologiskt, en evighet blir en minut och nej blir till ett ja.

Jag är en oärlig jävel, sanningar lugnar inte mig, jag är falsk. Det berör mig inte, men det kommer att slå tillbaka. Så det här är fullständig sanning, det finns för lite av den. Men jag hycklar och det gör ni också.

Kommentarer
Postat av: Terron

Sa ju det! :P

2008-12-27 @ 21:23:07
Postat av: Linet

Du har alltid rätt min vän!

2009-01-06 @ 17:46:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback