Hej 2008

Nytt år. Tänkte undvika en jobbig fjortisrapport om hur nyår var, kan kort och gott säga att den var smöcker. Bilder kommer inte att läggas upp här, moha. Däremot på FB. Så, nu var det överstökat. Nyårslöfte har jag nog direkt inte, det går som det går men jag känner att det kommer att bli ett fint år. Dock med mycket förändringar; jag tar studenten (finally), fyller 20 år, min bästa vän fyller 20 år, resa, kommer att börja jobba, Erik styr väl upp sitt liv, Qarros man flyttar upp, flytt? Men framförallt ska det bli underbart att veta att man har gått ut skolan med bravur!

Den 3: e dagen av det nya året började sådär va: Jag vaknar, alldeles för sent för det nya året, vinglar upp ur sängen, letar efter mina tofflor som så läckert gömt sig under sängen och legat där ett tag. Efter mycket letande hittar jag då tofflorna, skakar dessa för säkerhets skull och träffas av en pälsängel (en mask som äter kläder och damm som sedan blir en skalbagge) i pannan. I pannan landar en vidrig mask för att sedan ramla ner på golvet. Jag rusar ut för att leta efter ett vapen (eller mor) men hittar nada. När jag sedan kommer tillbaka är masken spårlöst försvunnen! Den är alltså på språng i mitt rum. Jag hoppar runt och larvar mig som bara en tioårig töntflicka kan göra, borstar igenom håret för att leta efter hans kompanjorer, och till min fasa ramlar det ut en liten pälsängel, ur mitt hår! Så det nya året kan väl sammanfattas hittills med ett ord: Vidrigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback