Dagar som dagar, vi har så många av dom!

Ensamhet. Uppskattad och avskydd. Mest älskad för min del, bär en viss osocial status emellanåt. Kanske blir en sådan där gamling som har en gammal mobiltelefon med tre nummer i; SOS, bror och hämtmat? Haha, nej. Så illa vet jag att det inte kommer gå för mig, det vet jag. Men vem säger att dessa "tre- telefonsnummer- typer" inte är glada? Någon mer än jag som tvivlar..

Min ring på magen är puts väck, kvar är en fin bränna om man vågar dra till med det ordet! Idag har jag solat en hel del. Dagarna är tämligen (tämligen Therese) lika varandra, och jag tycker att det är underbart! Jag går upp, efter tre snooze- turer på mobilen, sätter på fint kaffe, tar en av de tusen dagliga titterna i spegeln, dukar fram frukost, tar en tidning eller avnjuter frukosten framför teven, (skamligt?). Jag skrotar runt lite här hemma, lyssnar på en låt eller två, dricker mer kaffe, tänker ut dagens aktivitet som oftast resulterar i solning i Kalle. Drar på mig "solkläder", packar ner allt välbehövligt, raggar sällskap och tar den stora cykeln ner i parken. Kvällarna avnjuts ofta ,men inte alltid, med lite gott vin och Terron som sällskap haha. Och vi är inte ens inne på fjärde veckan?

Nu ska jag blicka ut över Karlberg, öppna en god Heiniken och lyssna på jazz.

Fantastiska män vet hur man angör en brygga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback