Framfull

Gårdagen var superb, mycket vin och mycket mat, precis som det ska vara! När vinet hade tagit slut och ljusen slocknat begav vi oss till Limerick för lite shysst trubaduring. Jag och bror valsade hem i gröntingen och insåg att vi behövde mat. In på sleven för att handla nattsmörgåsbröd. Trixig som idioten ska vara lyckas han kasta upp vårt nyinköpta bröd upp på en markis ca tre meter över marken. Något arga och griniga försökte vi lösa problemet med alla möjliga attiraljer; tidningar, stångar och stå på axlarna. Efter ett tag står vi bara där helt väck och inser att vi kanske måste lämna brödet, en tanke som inte får existera för två matälskare som vi. Efter ett tag kommer ett skånskt äldre par förbi och inser att vi har stora problem. De tror att vi har blivit utelåsta! Tokskrattandes båda två försöker vi förklara att vår nattmat ligger ovanpå en markis och vi är i desperat behov av att få ner skiten. Mannen i fråga försöker med alla möjliga trix utan framgång, (notera att vi alla fyra var bra dragna). Vi ska lösa det här gemensamt säger han sedan med en halvt övertygande röst. Efter mycket snack hittar vi en vägkon på ca 1, 5 meter. Den får bli vårt tillhygge. Två vinglande, fulla män balanserar konen och får till slut ner brödet som fångas av kvinnan och överlämnas till mig. Jag var så lycklig så att jag skulle kunna gråta, ojoj. Vi tackar och bugar, de ska ha efterfest och mannen blev halvblind av allt grus. Tacka Gud för att det finns människor som inser allvaret med nattmat. Om ni undrar så smakade brödet ljuvligt när vi till slut kom hem.

Idag är jag bakis, tokhet och solbränd. Ja, solbränd.


Kommentarer
Postat av: Terron

Så porriga!!!

2008-09-06 @ 18:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback