Jag är en virrpanna, en sjuk sådan.

Tillfällig minnesförlust; fylla eller stress?

Jag är väl inte den enda som någon gång i livet fått total blackout, det kan gälla koder, banknummer, telefonnummer eller helt enkelt sin egen adress. Sjukt? Yes. Förra helgen fick jag erfara denna vidriga upplevelse, jag och Terr var ute och tjoade, när man tjoar behöver man pengar. Så jag kastar mig till en bankomat för att lasta ut pengar. Och vad händer? Jo, jag står och trycker och tänker men kommer inte på min kod. Jag slår in Eriks och Therese sista siffror, mina sista siffror, min gamla kod och allt jag kan tänkas ha haft. Av rädsla för att bankomaten ska äta upp kortet slutar jag hastigt. Fundersamt kliar jag mig i huvudet och kikar nådigt på Terr. Så kvällen slutar med att hon leker bank och jag känner mig som ett fyllo/ idiot.

Väl hemma är jag fortfarande arg, jag river upp alla mina viktig bankhandlingar men hittar till min förskräckelse ingen kod. Jag får panik och somnar. Dagen efter kikar jag igenom papperna i lugn och ro och finner min kära kod. Som för övrigt var allt annat än vad jag hade knappat in. Ungefär som att äta sylt i kaffe istället för på pannkakor. Logiken. Logiken och minnet.


Kommentarer
Postat av: Terron

Terr?

2008-03-12 @ 18:55:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback