Fakta

Ingen försoning här inte. Ingen försoning, alls. Varför blir man lika chockad varenda jävla vinter? Man vet ju att den ska komma, att den kommer att komma. Ändå får man panik, gömmer sig och vägrar inse att det faktiskt är skitkallt och att man måste bära tre lager av yllekoftor för att ens kunna gå till tunnelbanan. Och väl därinne sitter hälften med rödfrusna näsor och äppelröda kinder och kippar efter andan i deras lager av ull och polyester.. Resterande hälft försöker desperat att få upp blodcirkulationen i deras blålila fingertoppar. Hot and cold, jag avskyr det. Låt er inte luras av glada barn med pulka, vackra snöiga idyller eller det där speciella ljuset som sprider sig över snön.. Det är en illusion, och vintern, den jäveln, kommer att byta kläder, jaga efter er och fälla er en efter en..

Igår blev jag skallad tre gånger av samma snubbe.
Imorgon njuter jag av att vika alla dessa förbannade tröjor, byxor och klänningshelvetar.
I veckan så smäller det.

Kommentarer
Postat av: Qarro

När jag inte träffa dig alls lika ofta längre(som varje dag innan i tre år!haha) Så är det skönt att komma in hit och läsa om dina bittra tankar, det värmer mig i fittkylan;)

Postat av: Linet

Haha, kul att glädja någon ;) det är bittert och kargt!

2008-11-25 @ 12:57:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback