Morgontänk

Idag njuter jag. Njuter av att sluta 21 en fredagkväll. Det är exakt det man vill.. Ibland önskar man att man bara kunde dra, ett tag i varje fall. Någonstan där inte alla skumma ting som existerar här existerar. Där folk verligen njöt av att leva, slutade stressa och där man slapp bli påverkad av negativ energi. Flummigt, nej. Morgon + kaffe= tankar. Frågan är om livet går ut på att stressa upp på morgonen efter för lite sömn, kasta i sig frulle, springa till tunnelbanan, stå och svettas med alla andra stressade deppiga morgonsjälar, kasta sig in på jobbet, jobba åtta timmar och vänta på att få gå hem, försöka träna/ leva/ umgås/ ha kul för att misslyckas och befinna sig i sängen igen. För en underbar natt av stress, ångest och 5 timmars sömn. Är det värt det bara för att få det där sköna pappret den 25: e varje månad? Ytterst jävla tveksam. Det kan inte vara så, jag pratar om livskvalité; njuta, umgås, leva och försöka strunta i den här storstadsstressen.


Kommentarer
Postat av: Terron

Jag längtar faktiskt till landet när jag läser det här..!

2008-11-07 @ 19:54:51
Postat av: Lina

Ja, ska vi lifta ut och vara filosofiska med rödvin, tänd brasa och stjärnskådning?

2008-11-08 @ 12:05:39
Postat av: Terron

Absolut! Boka in det bara.

2008-11-10 @ 11:10:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback