Söndagshat

Always mad and who's the drunk?
En söndag i vasastan är ungefär lika rolig som en lördagkväll i skogen. Det där dött, unket och hela stan osar sprit. 80 % av alla är bakfulla, 10 % är alkisar och resterande är gamla. Man kan se en och annan själ vandra Röret ner och köpa bakispizza på Birkastans, hyra bakisfilm på Buylando och köpa gammalt råttgodis på Birkahallen. Med andra ord är det inte mycket aktivitet. Jag har funderat länge och väl på vad söndagar skulle vara bra för, förutom rehab- aspekten. Det måste finnas någon mening? För vad gör man en söndag förutom att kolla på repriser och äta upp sig? Man kanske skulle aktivera söndagar; träna, gå ut, käka god middag, bio, designa, kreera? Det enda vettiga jag har lyckats göra en söndag är att köra badminton med Terron, som vi i och för sig oftast avbokade på grund av sena morgonar, men vi gjorde i varje fall något. Söndagspromenader borde kanske införas officiellt. Men det är kallt och jävligt nu. Något måste fylla mina söndagar, inget mer bakishäng, inget soffliggande utan något viktigare. Jag ska bli viktig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback