Jag överlevde

Lördag, jag gillar lördagar. Skarpt. Det är den perfekta dagen; man får äta godis, man får leka ute sent, man får dricka vin, beklaga sig och dansa tills man blir snurrig, man får klä upp sig och sova hur länge man vill. Alla är glada, avslappnade och sugna. Jag gillar det. Igår var en brutalt hård dag, men jag överlevde, likt förbannat höll jag på att tillägga. Stryk det.. Det tog väl ca 11 timmar att fylla butiken till hälften, att packa upp tusentals kläder, prismärka och organisera in allt på lager. Jag kom hem runt nio och slocknade till och från fram till tolv. Det är vid sådana tillfällen jag faktiskt kan förmå mig att sakna en man. Det är bra att ha ibland. Jag ska skaffa mig en gubbe- i- låda, en sådan vill jag ha. Praktiskt, skönt och bekvämt. Så på torsdag öppnar vi upp hela butiken för allmänheten, vilket ska bli sjukt kul. Och om jag kommer att shoppa upp första lönen, jag har sett minst fyra saker som ska inhandlas. Att köpa allt innan kunderna får syn på det, det kallas förmån det.

Nu ska jag springa hela vägen in till köket och klippa mig. Min frisör är grym och kallas mamma. Jag är rädd för frisörer, de lyckas alltid skada mitt psyke. Ses i dimman!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback