Who needs pills 2

Vad saknar man i utlandet? För mig är det musik, min musik. Har jag oturen att inte lyckas lyssna på musik en vecka så mår jag dåligt. Jag mår skit, känner mig tom och allmänt vresig. Mer vresig. Sätter jag mig däremot ner en tia, lyssnar, trallar lite och trummar lite så mår jag superb. Utan musik så skulle jag förmodligen vissna och bli en sån där grå mus i ena hörnet någonstans.. Gömd. Borta, glömd?

Så vad finns att höra i utlandet? Jo, skit. Går man in på supermarket spelar de Måns Zelmerlöf, på barer kör de Basshunter och på hotellet så finns antingen gamla VH- 1 klassiker eller bulgarisk gangsterrap. Exakt det man taggar till av.. Dock blev vi extremt förvånade när vi var ute och tog vår dagliga balkongdrink; tonerna av Kings Of Leon strömmade ur teven. En underbar låt av ett underbart band och min vecka var räddad. Med tanke på bitterheten i denna blogg bör jag inte glädjas av att tipsa av något. Men som skrivet tidigare kör jag tvärtombeteende ett tag. Så.. Kings Of Leon, de som har lyckats missa detta band BÖR spana i dom och lyssna speciellt på deras tredje platta: Because of the Times plus alla galet bra spår på deras nya skiva: Only by the Night.

Så, klart. Jag ska aldrig mer tipsa om något igen. Men jag kände ett inre behov denna gång. Kika förresten in Into the Wild om ni har missat den, se den ensam. Och lyssna in soundtracket med Eddie Vedder. Awesome!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback