Klädstrul

God eftermiddag. Ni vet sådana dagar när man stirrar förgäves in i garderoben och allt ser likadant ut? När allt får samma färg och form? Var eviga morgon senaste månaden har jag haft denna upplevelse. Man byter kläder fem gånger och inget passar, skorna ser för taskiga ut och väskorna ser ut som misslyckade second- hand fynd. Så tänker man; det är ju bara kläder. Kläder, men denna betydelse det får så fort man klär sig i något är inte så bara, den är underbar men en hel del pissig också. Min vardag skulle förbättras avsevärt om jag bara kunde ha uniform varje dag, å andra sidan går det inte att variera en uniform.. Man kanske får ta den där extra halvtimmen istället, eller bara strunta fullständigt i hur det ser ut. Summan av detta var att jag ska ner och försöka fixa ett par nya skor och lite kläder, mitt pengasinne säger nej men skosidan av mig säger ja. Ett par shyssta platåer, en blus och kanske en kavaj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback