Kö, kö, kö

Snart så. Snart är det igång. Om dryga två veckor reser vi, jag önskar att jag kunde säga "för gott" men inte denna gång. Men en vecka räcker lagom för lite verklighetsflykt. Den där verkligheten kan vara riktigt jävlig ibland.


Köer, satan vad jag avskyr köer och att vänta. Jag väntar konstant. Man väntar på att få gå på, att få gå av, sitta och att få stå, att få betala att få lön, att få ringa och att få samtal, att få äta, att få träna att få bråka, på vänner, på livet och på tiden. Tänk vad mycket annat man skulle kunna syssla med vid sidan av, eller istället för. Skriva en bok, sy en kollektion, få idéer, shoppa eller lägga upp en livsstrategi. Det är ett konstant helvete att stå i kö, detta gör mig arg, nästan skogstokig. Sveriges kösystem kan vara det tråkigaste påhittet någonsin. Jag säger stötra köerna! Jag ska börja tränga mig, överallt. Överallt där det inte heller går att tränga sig kommer jag att vara trängd. Jag kommer att trängas.


Så ser ni en kortväxt tvärhand med tufsigt hår och för kort kavaj sicksacka sig mellan köerna med en sjuhelvetes fart så är ni varmt välkomna att hänga på.


Kommentarer
Postat av: Piraten

Fy fan va bra skrivet tuffsen, jävligt bra!

Postat av: Terron

Jag är på!!

2008-09-16 @ 19:21:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback