Säsongsboende för allla glåmiga svenskar

Ja, vi svenskar pratar alltid om vädret. Men vad ska man annars snacka om när man blir misshandlad med regn i en hel jävla månad, när solen tycks ha gått i ide och när man måste burra in sig i fetaste pälsen på uteserveringar mitt i augusti? Jag tycker att det är hemskt! Det ska inte vara så kallt och dystert, det gör mig liten. Jag vill ha sensommarsol, picnic och glada kjolar!

Min plan när jag blir supertät i framtiden är att bo säsongsvis. Under maj- juli bor man i Sverige, i skärgården. Från juli- nov bor man i Grekland, från nov- dec flyttar man tillbaka till huset i Sverige och under vintermånaderna flyttar man upp till Åre för skidåkning, bastande och after- skii. Enligt mig är planen suverän? Man kan ju alltid satsa på ett mobilt hem om pengarna tryter..

Nu ska jag ut i det underbara regnet och jobba på det underbara jobbet med underbara kunder. Nonsens.

Kommentarer
Postat av: Terron

Haha du är ju lite av en bitterfitta :)

Men det är ju liksom det jag gillar med dig.

2008-09-03 @ 22:09:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback