Tok?

Jag har varit uppe sen nio. Sen nio. Och gjort absolut ingenting! Jag har druckit tre koppar kaffe, ätit en smörgås, läst tidningar och suttit här. Ganska skönt då det var längesen jag bara satt, stilla. Utan att tänka alltför mycket. Natten var däremot vidrig, jag ville gå upp, kroppen ville sova och hjärnan jobbade för fullt med tusentals sjuka idéer till kollektionen. Jag jobbar på det, men inspirationen kommer till mig när jag minst vill det, när det är olägligt. Det blir en mörk kollektion, svart, ångestfylld men positiv. Ungefär som att vakna upp dagen efter en riktigt galen utekväll; håret är som ett skatbo, de sotade ögonen har hamnat på kinderna, läppstiftet är utsmetat, huvudet bankar och klänningen har förmodligen gått upp i någon söm. Beroende på hur natten såg ut. Det blir falskt, jag gillar falskhet. Det är spännande, dock försöker jag undvika den själv. Men jag fascineras av människor som bara är en fejk av något. Av något de egentligen vill vara, för att passa in, för att må bättre eller för att andra ska må bättre.

Nog nonsens för idag! Nu väntar min näst sista dag på jobbet. Hur glad är jag?!


Ungefär så..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback