Fredag, jag tvångstänker baklänges

Min chans till ett liv som sjömackstös försvann. Jag hade knåpat ihop en så fantastisk ansökan att de skulle smälta innan de ens hann komma till första raden. Men nej, annonsen var borttagen och jag, idioten, hade inte sparat ner mailadressen. Jag får hoppas att det var någon mening med det hela. Har jag tur får jag leka med min vän Elin allt oftare efter nästa vecka! Men nu var det verkligen inte det jag skulle skriva om. Det var något mycket viktigt jag kom på i badrummet. Jag tänker så förbannat mycket att jag skulle behöva ett riktigt shysst organiserat arkiv. Jag börjar fnurra på något, som leder till något som sedan leder till något annat, efter det ska allt tänkas baklänges för att sedan börja om.

Jag doftar i smyg på folk. Det hjälper mig att fatta en bra bild utav människan. Vilket låter skumt, men det är tryggt. Jag har tvångstankar, de skiftar. Det är inte så allvarligt, bara små tics. Hela dagen har det varit att ställa upp saker som fallit, och ställa upp dessa helt korrekt i led med allt annat som står där. Jag har väldigt lite prylar i mitt rum, jag avskyr när allt står huller om buller, kan inte tänka då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback