Det ska väl gå?

Alltså.. Förlåt. Men jag kan verkligen inte släppa det; det MÅSTE ju gå att leva ett alldeles fantastiskt liv med ett shysst jobb, underbara vänner och en kärlek man är glad med? Det måste kunna gå! Åtminstone leva och gå runt på det man älskar mest? Måste man ta ett jobb för pengarnas skull? Fan vad jag hatar pengar, vi har älskat varandra sålänge att vi blir äcklad nu. Usch. Men tanken vill inte lämna mig, den får mig att skratta högt. Hur knäppt är det egentligen inte att man lever ett liv man egentligen inte är nöjd med, du har ju bara ett liv. Ett liv, som ska bli bra och levas till fullo. Det är en satans uppgift. Men du väljer, du gör ett val: Trygghet- säkert jobb- tristess- olycka kontra knaggligt- din dröm- glädje- lycka. Jag förstår, men jag förstår samtidigt ingenting. Naivt? Jag vill bara leva rätt, det ska kännas rätt. Känns det i den minsta procenten fel så gör jag det inte. Jag slutar, byter spår. Vill vara sann.

Nu halsont, te, citron och musik.

Kommentarer
Postat av: T

Jag tror du tänker fel. Jag tycker alla ska sträva efter att leva sin dröm. De flesta vågar dock inte göra det, och då blir det självuppfyllande att det misslyckas. Eller så kommer käppar i hjulet som att man bildar familj för tidigt och ger upp drömmen.



Det går alltid att leva det liv du vill leva. Det handlar bara om att välja att göra det. När du gjort valet så kommer det garanterat kräva hårt arbete, men det är värt det om det gör dig lycklig.



Är pengar viktigt? Jag tycker det. Pengar kan ge frihet i livet, och det är därför viktigt för mig att tjäna dom. Jag tycker om frihet. Ogillar att jobba 8 timmar om dagen. Andra sidan av pengar är att de ger också makt. Makt är lätt att förälska sig i. När du sen förlorar pengarna och makten så är det lätt att äcklas av det, särskilt om du identifierat dig själv med pengarna. Det är människans psyke som hanterar förlust.



Din karaktär däremot märks i vad du gör efter en förlust. Reser du på dig och gör något positivt av erfarenheten eller lägger du dig ner missnöjd och klagar? Det är såna val som för mig avgör om man är nöjd eller inte med livet -- det går att se nåt positivt man växer från och tjänar på som person i allting, precis som man gjorde när man var barn. :-)

2009-05-10 @ 14:19:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback