Det vackra och onaturliga med symmetri

Jag och Therese kom in på det är symmetriska ansikten i förrgår, att de med symmetriska ansikten ansågs vara vackrare än andra, omedvetet. Hon hade lärt sig massa om symmetri när hon tecknade. Jag var självklart tvungen att prova och se hur symmetrisk jag faktiskt var; dela en bild tagen rakt framifrån i två, spegelvänd sedan och sätt ihop. De flesta är skapta så att deras höger respektive vänster sida är olik den andra. Är man för symmetrisk anses man vara fulare och ha ett onaturligt utseende, medan en tämligen symmetriskt ansikte framstår som intressant. Jag är mycket o- symmetrisk fick jag reda på, tog nästan knäcken på mitt goda självförtoende. För jävligt. Nej, men jag ser ut som en liten myra eller något i den stilen, gillar mitt sneda ansikte för mycket för att jag ska bry mig. Pröva..




Kommentarer
Postat av: Terron

Hahaha usch!!

Du är mycket finare precis som du är.

2009-04-05 @ 23:26:59
Postat av: Lina

Alien liksom, what the fuck..?

2009-04-06 @ 00:46:31
Postat av: coalan

Snygging!

2009-04-06 @ 10:29:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback