Ett kärleksfullt godnatt

20 minuters batteritid kvar. Sen ska mitt samvete tvinga mig i säng, en mycket obehaglig sängkamrat som jag gärna skulle vilja byta ut. Men Samvetet äger mig vare sig jag vill eller inte. Någon gång ska jag lura den jäveln.

Jag har borstat tänderna mycket noggrannt i mörker. Omsorgsfullt mörker.
Jag har spanat på en granne, han verkar ensam.
Jag har ätit en hel ask med halstabletter, nu ångrar jag mig.
Jag har stirrat väldigt länge på en bild, bilden.
Jag har sett i syne, vad händer?
Jag har funderat på det här med tandborstning.
Jag har lärt mig knäppa med vänster hand, det låter dåligt.
Jag har tänkt på sängar, jag kanske borde ha en riktig?
Jag har stirrat länge och väl på mina vita ögonbryn, de är luriga.
Jag har klappar och vickat på höger fot till The Libertines toner, låter bra.
Jag har läst poesi, poesi är inte min grej.
Jag har försökt laga en trasig spegel, den är fortfarande trasig.
Jag är kär. Kär i ord.

"Låg batterinivå" säger han här.. Jag får väl lyssna då. Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback