Gurka på en födelsedag

Den är borta nu, jag har jagat bort den åt er, varsågoda. Ska verkligen gå och lägga mig nu, helgen har vänt uppochner på mig. Intressant, men nu tänkte jag styra tillbaka mig själv. Ny dag, ny vecka! Möjligheterna är oändliga vare sig man tror det eller inte. Jag känner mig småkrasslig, förmodligen skrålat för mycket. En varm kopp te skulle jag lätt kunna få ner, och en limpsmörgås med ost och gurka. Gurka med för mycket salt på. Sådär mycket så det svider i tänderna, det vill jag ha. Äter bara gurka när någon fyller år, den dyker bara upp då, på min smörgås. Därför känns det lite högtidligt att äta gurka en helt vanlig dag. Ja, som att dricka champagne till frukost eller äta bakverk en hel vecka.. Speciellt. Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback