I got fluids in my brain..

Ett evigt tjat om hälsan. Men jag brukade vara hälsan själv förr i tiden. Sen kom min vän Alkoholen, följt av ett bristande intresse för värmande kläder, följt av sena nätter följt av allt det där som sabbar en god hälsa. Nåja, jag är glad. Jag är glad och har ont i halsen. Har man ont i halsen får man gå till Apotek, som jag faktiskt gillar. Jag gillar inte, jag älskar ta mig fan Apoteket och all kunskap och medicin som vilar i dess sköte. När man är sjuk och har ont i halsen och besöker Apoteket får man tala med tanter i vita rockar, köpa mediciner för en förmögenhet och ta broshyrer från nerhostade broshyrhållare. Efter det får man släpa sig hemåt, snora, hosta och glömma alla tankar på att bli frisk igen. Väl hemma får man vara ful, avskyvärd och vidrig. Man får smeta Idomin i hela det söndersnytna ansiktet, ta på sig lusekoftan och dricka te. Ja, man får faktiskt dricka te i mängder, det där goda värmande teet med honung och citron i som till slut bara smakar surt vatten. Surt kallt vatten. Efter det här blir man förmodligen jävligt illamående och vill kräkas. Men nej, man är inte kräksjuk, bara lite förkyld. Jag är hypokondriker. Är jag förkyld får jag dödsångest och börjar undersöka varenda millimeter av kroppen för att upptäcka cancertumörerna i tid. Jag självdiagnostiserar mig på internet och gör anteckningar i min anteckningsbok om min hälsa. Sist var jag inne på hjärntumör. Det visade sig vara stress. Nu är jag smått nervös över att det kan vara pollen.. Eller kanske bronkit. Jag vet inte. Jag vet verkligen inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback