Jag vill bli hög på havet

Äe, det känns som att jag har rökt eld. Alltså en hel brasa. Rakt ner i halsen bara! Jag känner mig hög på halstabletter med mintsmak. Oskyldigt men kul. Just nu sitter jag i soffan och försöker hitta massa orsaker till att inte göra saker som jag borde. Gå ut med monstret, äta middag, skissa/ sy och söka jobb. Jag har hittat ett jobb på en sjömack. Vilken dröm; jeansshorts, bomullströjor, fräknar, tygskor och en grymt arbete. Tanka en båt lite ibland, ta betalt, sola, ta betalt, smaka på vinden, ta emot båtar och sen gå hem med gung i benen. Guppa runt på en brygga en hel sommar, jag ska söka det. Det stod att man borde ha båt, jag har ingen båt här. Den enda båten jag äger ligger och ruttnar i Roslagen någonstans. Det är en eka. Men jävlar vad man kan ro den rackaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback