Jakten på lycka gör er svaga

Inget som kommer ur min mun idag låter vettigt, särskilt bra eller logiskt. Jag skulle kunna skriva massa, men logiken är borta. Likaså min ungdom enligt Albin.. Albin flyttar imorgon, till ett eget hem utan tillsynsman, det ska firas! Jag var på Skansen idag, rekrytering. Jag avskyr, verkligen avskyr hela grejen med att söka jobb. Jag försöker att inte tänka det jag vill, tanken att man måste få vara fri, jobba med det man vill jobba med och känna sig lycklig över sitt val. Jag vill inte behöva ta ett jobb för att kunna köpa det jag blir pålurad att köpa, stilla mitt ha- begär eller imponera på släkt och vänner. Jag vill inte. Visst kostar det att leva, men jag tar fan hellre mitt pick och pack och flyr till skärgården; leva på nyfångad fisk, gör upp eld, lever i traskläder och målar tills jag svimmar av lycka. Jag väljer det. Lycka före framgång, alla gånger. Känner mig inte hemma i hetsen som styr här, i jakten på framgång, lycka och kärlek. Gör ni det? Lever ni inte alla i en dröm? Det är på låtsas, inget som går att ta på. Jag vill ta. Känna. Vara. Andas. På riktigt.

Kommentarer
Postat av: Terron

Styr skeppet mot skärgården!!

2009-04-16 @ 19:22:29
Postat av: Lina

Har inget skepp..

2009-04-16 @ 23:45:11
Postat av: Terron

Vi tar ett!!

2009-04-17 @ 08:16:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback