Livet gillar mig igen

Jag mår perfekt! Jag har verkligen mått bättre men jag tänker inte klaga. Ge mig en sån där magisk, fantastiskt ljuv dag/kväll en gång i månaden och jag kan vara bakfull resten av livet. Magiskt. Töntigt? Lite. Jag hade verkligen en underbar dag igår, hela min kropp skrek av lycka och inget var längre jobbigt. Sol och vind i Karlberg, cykeltur med för små ballerinaskor, underbar middag, öl i fönstret vid fyratiden, träff med Elin & Thomas i Humlegården där vi satt, lekte, skrattade, tog löjligt mycket bilder och drack vin tills min hud knottrade sig. Kärlek när den är som finast och ett skimmer som sprider sig till hjärtat, så fint att det nästan gör ont. Vidare stressar jag och Therese till konserten som är helt magisk, dricker för dyr öl i plastglas och känner oss som att inget gör något alls men allt som görs betyder något. Springer på min vackra kusin, pratar för mycket och för fort, undervisar, långa ben i viktlösa kilklackar, fortsätter in mot stan och möter upp Erik med vänner på Söder. Dofter av sommar, varma klibbiga kläder, öl i knäet och sönderskrikna lungor fyllda av stadsluft. Ett fullpackat Kvarnen med dålig musik som jag inte bryr mig om, kladdiga klackar och händer i luften, knäppa underbara människor, deeptalk med Erik på hemvägen, torr asfalt, fågelkvitter och värkande fötter. Väl hemma äter vi fantastiskt gott, har sönder glas, sjunger för högt och ger Smulan alldeles för mycket kärlek. Däckar vid sextiden och känner mig fullständigt komplett. Hel. Livet gillar mig igen.








Kommentarer
Postat av: Randy

Vilka härliga vårbilder!

Postat av: Grethe

du är en jäkel på vardagspoesi. är du medveten om det? :)

2009-04-26 @ 19:21:58
Postat av: Lina

Grethe: Inget jag tänkt på men jag tackar och bugar, det värmer att höra!

2009-04-26 @ 19:30:14
Postat av: terron

Wiiiieee!!

2009-04-26 @ 19:46:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback