The black fear

Dessa sömlösa nätter driver mig nästan till vansinne. Mig gör det inget, inget alls. Men skulle någon annan veta vad jag gör, vad jag tänker och vad jag vill göra så skulle det bli tvångströja och låsta dörrar. Jag vet inte, spöktimmen sätter griller i huvudet på mig; jag fantiserar om livet som död. Skrämmande spöknamn man kan ta, vilka man skulle skrämma ihjäl och hur man skulle umgås med andra döda. Tur nog för mig finns Terron på andra sidan stan, hon diskuterar villigt detta med mig, utan att ens ifrågasätta vansinnet i det hela.

- vad vill du heta?

- låt mig tänka..

- borde vara något liknande therese

- jag vill heta.. typ.. lina "den gamla kvasten"

- det blir mitt spöknamn

- "den gamla kvasten"

- ja

- "tepåsen"

- ja, men frågan är om man blir rädd av våra namn?

- nej..?

- jag vill ha ett brutalt namn

- vafan..

- "döda pricken"

- eh..? En prick liksom? Nä..

- jag prövar engelska

- "the dead eye"

- the dead cateye?!

- njaa kanske..
- "svarta döden!

- "svarta faran.."

- det är skitbra!

- "the black fear"

- men vadå.. the black fear and the dead eye..

- were on a ghosthunt..

- like they always were after midnight..

- och sen ett fantastiskt vrål!

- ja.

- jag övar..

- kanon..

- jag låter fan fierce! Jag är ondskefull!

- hur kan ett spöke låta?

- hmm.. typ.. väsande?

- väsande och kanske lite dött?

- ja, kanske lite dött

- ja usch

- typ blött?

- väs och blött

- vött?

- törrt?


Sen kom jag att fundera över det här med fobier; jag skrev en del inlägg om det för ett tag sen. Det var allt ifrån gå- över- gatan- fobi, sätta- händerna- vart- fobi, hur- ska- jag- andas- fobi och så vidare.. Jag har alla dessa skumma fobier som inte har fått ett riktigt namn ännu, inklusive fotfobi och kattfobi. Och nu har jag kommit på en till sak som skrämmer skiten ur mig; gamla som sjunger. Riktigt gamla som sjunger.. Med en hes, svag pust kommer det stötvis musik ur deras munnar, deras gamla uttorkade munnar. Det kanske luktar lite också, lite död. Det som skrämmer mig är något i deras ton, gamlingar sjunger med spruckna röster, röster som skriker "död". Nej fy, det skrämmer mig.

Kommentarer
Postat av: Terron

Nu gråter jag igen.. Det är ett helvete att behöva skratta såhär..

2009-04-09 @ 01:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback