Memories don't change the blues

Har sovit otroligt bra, vaknade dock upp i panik efter en nakendröm. Måste få bort det där. Drömmarna alltså. Tänkte mycket på minnen, alla dessa minnen. Vet att jag har skrivit om det förr men det gör mig både sorgsen och glad. Har så fullt av minnen att jag inte vet hur jag ska förvalta dom, blir liksom överväldigad. Av kvällsmål i sängen, mjölkbubbel på köksbordet, sagoläsning i den stora sängen när pappa var bortrest, presentöppning, hopp och bus i sängen med Erik när ingen var hemma, spela kula på en torr asfalt, hoppa hopprep och få blåsor o händerna, tygskor och ny röd cykel. Första sommardagarna, första skoldagarna med ny klass, morgondimma och morgonkyla, gåshud på armar i skuggan av solen, fiollektioner och 50- öresklubbor utanför Therese port, rostad hönökaka och oboy med för lite mjölkt. Första cidern som smakade av stark alkohol, prövande vuxenben på ny mark, första pojkvännen, kärlek, cykling, bad ute i viken, tältning på en klippa ovanpå en myrstack, skrubbsår och för långa promenader i skärgårdsdimma, snöbollskrig och första vodkan, kärlekstrubbel, högstadie, splittringar, dödsfall, picnic i Karlberg, sola topless på en brygga, jaga uppmärksamhet, jaga livet. Smyghålla handen under en stjärnhimmel, vin i en petflaska och allsång en sommarkväll i juni, fågelkvitter på morgonen och alldeles för pigga vänner, planer, flygresor, upplevelser, sand i öronen och vattniga drinkar i ett land långt härifrån. Ny skola, nya vänner med hemligheter, rökscenen mitt på plätten, skolk och shopping, parkeringshustaket med Aloe, Albin och Gustaf. 3.5: or utanför ett tegelhus, sol i ögonen och bra betyg, kärlek som kom och gick, nu och då, storartade bråk som ledde till storartade försoningar, hålla handen på en kulle, uppbrända fotografier och filtar som doftade tryggt. Saltvatten i lungorna, húd som doftar kokos och sol och fräknar på axlarna..

Ja ni förstår. Jag blir galen. Galen och upprymd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback