En rastlös, intelligent, nyfiken och känslokall jävel..

Istället för terapi läser jag mitt stjärntecken mycket noga ibland. För att försöka sätta ord på känslor och funderingar kring mig själv. Jag tror inte på så mycket strunt; inga spådomar, inget heelande och inget huxflux. Jag känner bara igen mig på läskigt många punkter, och jag känner igen vänner på så många punkter att det känns som att läsa ett facit. Något mer komplex är man nog, men i närheten är dom.. Så.. Här har ni mig och min fantatsiska natur:

"Den som råkar stöta på en Tvilling blir ofta konfunderad. En del tycker nog du är ombytlig i dina åsikter. Ena dagen tycker du kanske en sak, nästa dag en annan. Men det betyder inte att Tvillingen inte står för vad hon säger. Du gör det nämligen precis i det ögonblicket du säger det. är du fullt övertygad. "Man kan väl ändra sig", tycker du."

"Du är mycket intelligent, men det visar du inte alltid. Du kan ibland tala om en sak så att man varken vet ut eller in, somliga upplever dig nog som bara ett skal utan innehåll. Ditt nytänkande gör dig dock mångsidig, samtidigt splittrar du dig själv genom för många projekt. Stress kan då bli ditt problem, för du jäktar verkligen runt i livet."

"Du är en glad natur, ibland rent av sorglös och tycker om att synas. Du bör arbeta för att göra det, för det mår du väl av. Du är känslig och mottaglig och umgås helst med personer som kan mer än du. Personer som kan ge din kunskapstörst näring. Omväxling betyder mycket för dig, liksom att känna friheten att göra det du själv vill."

"Man bör akta sig för att bli osams med en Tvilling! Blir man det kan det nämligen hända att du gör en skandalhistoria av saken. Antingen för du den vidare från mun till mun eller också lyckas du få den på pränt i svart på vitt. Skvaller och elakt förtal är Tvillingens specialitet när hon sätter sin sämsta sida till. Tvillingen saknar ibland helt takt och ton. Du kan vara vansinnigt påflugen och det kan hända att du stjäl din tilltänkta mitt framför näsan på någon annan. Ditt stressande genom livet gör dig nervös och lättretlig. Du kan uppträda reserverat och kallt, ja, till och med okänsligt. Fast inte mot din partner."
 
"Tvillingar är mycket rastlösa och din aktiva hjärna behöver konstant mental stimulans. Det betyder att du på nästan alla områden i ditt liv söker många olika slags upplevelser. Du undviker till varje pris att bli uttråkad. Du tröttnar fort på nya människor. Det är viktigt att vara på samma våglängd innan tvillingen går vidare i en relation. De kan ha svårt att hantera djupa känslor och håller därför ofta människor på avstånd. Prat är din stora passion här i livet och du föredrar att tala om känslor, i stället för att ge dig hän och känna dem."

"Att läsa och skriva tilltalar dig, och du kan sitta timmar och skriva brev. Ord fängslar dig, du har lätt för att lära dig språk. Du är mentalt mycket aktiv, och ibland kan du ha svårt att stänga av tankeverksamheten."

"När du blir sjuk så är du en mycket motvillig patient och du gör ditt bästa för att bagatellisera ditt tillstånd. Tvillingar återhämtar sig relativt snabbt, och det krävs en allvarlig sjukdom för att dämpa din rastlöshet."

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tjena! Schysst snackat på P3 vi hörde dig nog allt... Hälsningar Mange Å Unosson

2009-04-07 @ 19:14:40
Postat av: Lina

Tackar tackar, så kul.

2009-04-08 @ 13:22:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback